Geroosterde kikkererwten

geroosterde kikkererwtenKikkererwten zijn gezond. Het is een peulvrucht, vol met vezels, eiwitten, ijzer en B-vitamines. Het is een groente en tegelijkertijd ook een goede vervanger van vleesproducten. Heel veelzijdig dus, ook voor het verwerken in je maaltijd. Kikkererwten hebben van zichzelf weinig smaak, maar door wat citroensap, zout en peper krijgen ze al wat meer smaak. Je kunt van kikkererwten ook heerlijke falafel of humus van maken. Of je kunt ze roosteren!

Geroosterde kikkererwten zijn knapperig en (als je ze goed kruid hebt) hebben veel smaak. Je kunt geroosterde kikkererwten goed gebruiken in bijvoorbeeld een salade, wraps of als gezonde vervanging van borrelnootjes.

Ingrediënten:
- blik kikkererwten (400 gr)
- 2 el olijfolie
- 2 el kruiden (paprikapoeder, komijnzaad, cayennepeper, zout en peper)

Bereiding:
Verwarm de oven op 200 graden. Leg een bakplaat met bakpapier klaar. Spoel de kikkererwten goed af met water en dep ze daarna goed droog met een handdoek.

Maak in een kom het kruidenmengsel klaar. Ik gebruikte voor het kruidenmengsel 1 el paprikapoeder, 0,5 el komijnzaad, 0,5 tl cayennepeper, een snufje zout en peper. Voeg hier ook 2 el olijfolie aan toe en meng het goed door elkaar. Doe vervolgens de kikkererwten in het kruidenmengsel en meng alles goed met een lepel. Voeg eventueel nog wat olijfolie toe als het niet goed mengt.

Verspreid de kikkererwten op de bakplaat en doe in de oven voor 20 minuten. Eet smakelijk!

 

One Comment

Reageer