Power ontbijtje!

Superfood breakfast
Goedemorgen allemaal!

Elke ochtend als ik wakker word, of soms al de avond voordat ik ga slapen, kijk ik uit naar mijn ontbijt! Haha.. klinkt misschien een beetje gek? Maar dat maakt mij niet uit!

In de zomer eet graag kwark of yoghurt, maar in de winter vind ik warme havermoutpap zo lekker! Ik eet elke dag minstens twee stuks fruit. En als ik die twee stuks fruit al in mijn ontbijt heb verwerkt, hoef ik er de rest van de dag (bewijze van) niet meer aan te denken! Dan heb ik gelijk mijn vitamines, mineralen, wat vezels en andere voedingsstoffen binnen. Ik varieer vooral met appels, banaan, peer, granaatappel, bosbessen, kiwi’s en mango omdat deze producten makkelijk te verkrijgen en te schillen zijn. Zelfs granaatappel! Op Culy werd laatste een filmpje gepost over hoe je gemakkelijk de pitjes uit een granaatappel haalt. Het werkt echt! Ik gebruik vaak een halve granaatappel voor m’n ontbijt, de andere helft bewaar ik in een plastic zakje voor de volgende dag, of gebruik ik in een salade.

Naast fruit strooi ik ook altijd een handje noten over mijn ontbijt. Noten zitten weer vol met goede onverzadigde vetten, vezels, eiwitten en mineralen. Je zit er dus goed vol van! Daarnaast zijn noten overal, makkelijk en op sommige plekken heel goedkoop te verkrijgen.

Ook haal ik eens in de twee weken op de markt verschillende soorten superfoods. Een hype of niet, ik vind ze heerlijk en eet ze graag in mijn ontbijt. Goij bessen, Moerbeien, Chiazaad en Incabessen vind ik bijvoorbeeld heerlijk! Superfoods zijn goed voor je weerstand en hebben een reinigende werking voor je lichaam. ZE houden daarnaast je suikerspiegel stabiel, geven energie en dragen bij aan een mooie huid. Jumm!

Dus eindeloos variëren! Een boterham met kaas? Nee dankje! Mijn ontbijt is elke dag weer anders en elke dag geniet ik ervan!

Liefs

Reageer